Zmiany w Statucie Szkoły Podstawowej nr 1 im
7. Wprowadzono zmianę w: DZIAŁ VI Rozdział 5 Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń (s.114) wprowadzono zmianę w paragrafie § 126 Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzen elektronicznych reguluje PROCEDURA KORZYSTANIA Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH I INNYCH URZĄDZEŃ ELEKTRONICZNYCH NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W SZKLARSKIEJ PORĘBIE
Wykreśla się punkty: 1,2,3,4, 6, 7 i 8. (s. 114)
8. Wprowadzono zmianę w: DZIAŁ VII Wewnątrzszkolne zasady oceniania
§ 137. Ocenianie z zajęć edukacyjnych w klasach IV-VIII
Wykreśla się w punkcie 4. w formach aktywności ,,zadania domowe” (waga oceny 1), s. 123.
Wykreśla się w punkcie 7. Ocenie podlegają wszystkie formy pracy ucznia podpunkt 4) o brzmieniu ,,prace domowe” (s. 129).
Wykreśla się w punkcie 19. ,,Częste braki zadań domowych” i zmienia się na: ,,Częsty brak zeszytu przedmiotowego ma wpływ na ocenę z zajęć edukacyjnych i zachowania”. (s. 129)
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 marca 2014 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2024 4., poz. 438) wprowadza się do punktu 19. podpunkty o brzmieniu: (s.129)
19. a) Nauczyciel może zadać uczniowi pracę domową pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową. Taka praca, wykonana w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, nie jest dla ucznia obowiązkowa.
b) Nauczyciel nie może ustalić z tej pracy oceny (nie wystawia stopnia).
c) Nauczyciel ma obowiązek sprawdzić zadaną i wykonaną przez ucznia pracę domową i udzielić mu informacji zwrotnej.
d) Informacja zwrotna powinna wskazywać uczniowi, co robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć (zgodnie z § 12 rozporządzenia, o którym mowa).
§ 138. System oceniania na I etapie edukacyjnym
dodaje się punkt 11. z podpunktami (s. 133) o brzmieniu:
11. W klasach I-III szkoły podstawowej
a) Nauczyciel może zadać pracę domową, która ma na celu usprawnienie motoryki małej ucznia. Takie ćwiczenia są wówczas obowiązkowe dla ucznia.
b) Nauczyciel może, ale nie musi ustalić oceny za pracę domową mającą na celu usprawnienie motoryki małej.
c) Nauczyciel nie może zadać innej pracy domowej pisemnej.
d) Nauczyciel nie może zadać pracy domowej praktyczno-technicznej do wykonania w czasie wolnym.
e) Prace pisemne i praktyczno-techniczne, z których jest ustalona ocena, powinny być wykonywane w czasie zajęć szkolnych i pod nadzorem nauczyciela.